Rachujemy i figury poznajemy

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
12 kwietnia 2019

Matematyka w zabawie to najlepszy sposób na naturalne przyswojenie podstaw z tej dziedziny nauki.  Zmysły i doświadczenia są najlepszymi nauczycielami dzieci. Zabawy, które umożliwiają im coś dotknąć, poczuć i zobaczyć oraz emocje z nimi związane pozwalają w łatwy sposób przyswoić wiedzę.

 

W ubiegłym tygodniu dzieci z naszej grupy przeniosły się w świat figur geometrycznych, uczestnicząc w zabawach senso –matematycznych. Poprzez świadome wykorzystywanie własnych zmysłów: utrwalały znajomość figur geometrycznych, doskonaliły umiejętności liczenia, ćwiczyły spostrzegawczość wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową.

 Dzieci stawiły czoła różnym  zadaniom: odgadywały zagadki na temat figur, wyszukiwały figury w obrazach, rysowały figury w trakcie piosenki oraz na plecach swoich rówieśników, układały kompozycje z figur wg. instrukcji nauczyciela, rozpoznawały figury poprzez dotyk, bawiły się woreczkami sensorycznymi, przeliczając i przesuwając  koraliki do wyznaczonych figur.

           Zdobyte doświadczenia oraz towarzyszące im emocje w podczas zajęć zapewne  ułatwią dzieciom zrozumienie otaczającej nas rzeczywistości.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie